تاثیر رنگ ها بر کارآیی تبلیغات

امروزه شركتها به اثر معجزه آساي رنگها پي برده اند. رنگ مي تواند علاقه را برانگيـزد و در نتيجه ميل به خريد محصول را افزايش دهد. براي هدفمند كردن هر چه بيـشتر تبليغـات به شناخت رنگها، خصوصيات و تاثيرات متفاوت آنها بر افراد نياز داريم.

تاثیر رنگ بر تبلیغات

هـدف اصـلي در اين مطالعه، بررسي وجود اختلاف در رنگ انتخابي روشهاي تبليغاتي تلويزيوني، بيلبوردي و تعيين رنگ تبلیغاتی است كه بيشترين اثر را در هريـك از سـه رسـانه 3 اتوبوسي از طريق مدل آيدا دارد. لذا طي يك تحقيق پيمايشي پرسشنامهاي در بـين خريـداران مـواد شـوينده و بهداشـتي توزيع شد و موارد بالا با استفاده از روش رگرسيون لجستيك ترتيبي و نيكويي بـرازش مـورد آزمون قرار گرفت.

 يافته هاي پژوهش نشان مي دهد كه تاثير رنگ مـورد اسـتفاده در تبليغـات اين سه روش از تفاوت معني داري برخوردار است و در انتخاب رنگ، سفيد بيـشترين ميـزان .1 عضو هيأت علمي گروه مديريت بازرگاني دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز .2 كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز .3 مدل آيدا (AIDA (شامل 4 مرحله است. مرحله اول جلب توجه يا ايجاد آگـاهي (Attention (اسـت. مرحلـه دوم عبارت است از ايجاد علاقه (Interest (در مشتري. مرحله بعد ايجـاد شـور و اشـتياق (Desire (در افـراد اسـت. ايـن مرحله از اهميت بالايي برخوردار است. آخرين مرحله خاتمه دادن به فروش و يا خريد (Action (است. در اين مرحلـه از مشتري ميخواهيد كه در مورد خريد تصميم قطعي خود را بگيرد و به اين فرايند خاتمه دهد. 160 3/4 فصلنامه مديريت كسب و كار، شماره ،7 سال دوم، پاييز 89 را دارد. 

هر چند با نگاهي دقيق درمي يابيم كه شركتها در كنار رنگ تبلیغات بـا توجـه بـه نـوع محصولات خود بايد از ديگر رنگهاي برانگيزنده علاقه نيز استفاده كنند


برچسب‌های مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید